sobota, 15 marca 2014

Cechy wielkościowe: duży, średni, mały.

Na dzisiejszych zajęciach dzieci zdobywały doświadczenia sprzyjające dostrzeganiu cech wielkościowych przedmiotów.  Aby dokładnie zobrazować różnice użyłam pluszaków. Najpierw dużego i małego a następnie dokładałam średniego (w zależności od stopnia radzenia sobie z zagadnieniem przez dziecko).


 
Następnie dzieci miały wskazać podaną przez nauczyciela wielkość. Na polecenie pokaż dużego psa dziecko miało za zadanie wskazać największego z zaprezentowanych pluszaków:


następnie średniego:


i najmniejszego:


Kolejną propozycją do tego samego zadania jest położenie przed dzieckiem dwóch misek: dużej i małej oraz zapytanie: w której misce dasz jedzenie małemu pieskowi?





Podajemy też karmę w rozmiarze dużym i małym oraz pytamy, która będzie dla małego, a która dla dużego psa:


 Jeżeli dziecko popełni błąd, szybko zorientuje się i samo poprawi swoją pomyłkę.





Na koniec dzieci uzupełniają karty pracy. Tym razem była to kolorowanka z dalmatyńczykami. Zadaniem ucznia było pokolorować tylko małe psy:

duże psy: ??? :)
komentarz Tymka był taki, że nie może pokolorować tych psów, 
ponieważ one są już pokolorowane :)

lub po prostu pokolorować :)


KONIEC

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz