czwartek, 13 marca 2014

Książeczka pt. "Piesek" Wydawnictwa Zielona Sowa

Jestem ogromnym zwolennikiem czytania dzieciom książek i na każdych zajęciach pojawia się lektura dla nich. W ostatnich tygodniach czytam dzieciom na zajęciach fragmenty książeczki pt.  "Piesek" Nuria Roca/Rosa M, Curto. Jest to książeczka opowiadająca o pojawieniu się w domu Marysi i Marka szczeniaczka Puszka, który został przez nich przygarnięty. W prosty i zrozumiały dla dzieci sposób książeczka przedstawia, że opieka nad zwierzakiem to ogromna radość ale też obowiązek i odpowiedzialność. 
W książce poruszane są następujące zagadnienia:


    Piesek - Rosa M. Curto, Nuria Roca
  • wyprawka dla psa,
  • miejsce dla psa w domu,
  • właściwe podnoszenie szczeniaka,
  • załatwianie swoich potrzeb,
  • szczepionki i lekarstwa,
  • na spacerze,
  • mały psotnik,
  • pierwsze lekcje,
  • karmienie psa,
  • psi język,
  • jazda samochodem,
  • kąpiel,
  • piesek sam w domu,
  • niezastąpiony pomocnik.
Ponadto jest propozycja zrobienia odcisków psich łap, a także przepis na ciasteczka dla psa. Książeczkę kończą porady weterynarza dla przyszłych właścicieli.

Na wtorkowych zajęciach omawiałam z dziećmi kwestię podnoszenia szczeniaka z ziemi. Po przeczytanym tekście omówiłam poszczególne ilustracje i emocje z tym związane.


Zaprezentowałam przedstawione na ilustracji niewłaściwe sposoby podnoszenia psa na pluszaku         i znów odniosłam się do emocji jakie może odczuwać pies potraktowany w ten sposób oraz do tego, że my też lubimy, gdy inni obchodzą się z nami łagodnie.

Dla jaśniejszego wskazania tych miejsc, za które nie należy podnosić psa pokazałam je na Crazy. Zwróciłam też uwagę na to, że ogon jest u psa szczególnie wrażliwym miejscem i nie należy psa tam dotykać. 




 Na koniec pokazałam właściwy sposób podnoszenia szczeniaczka z ziemi, a każde dziecko mogło spróbować podnieść samemu pluszowego przyjaciela. Ponadto zwróciłam uwagę na to, że piesek najbezpieczniej czuje się na ziemi, a podnosimy go wówczas, gdy jest to naprawdę konieczne.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz